niedziela, 11 maja 2014

po europejskie spostrzeżenia

Po wczorajszej Eurowizji, czuję że powinnam coś tutaj na ten temat napisać. Pamiętam jak byłam mała i oglądałam wszystkie występy z pełnym zainteresowaniem. Bawiłam się w jury, robiąc swój własny ranking :) Albo teraz stałam się tak krytyczna, albo to nie jest już to samo.

Właściwie to zapamiętałam tylko te kraje:

Islandia:

Moim zdaniem Polska wypadła bardzo interesująco, a przynajmniej charakterystycznie. Nie jest to moja ulubiona piosenka, ale po polsku (w dużej części), wpada w ucho i na pewno wbija się w pamięć za pomocą strojów i tańca. :) Nie wiem po co była ta dziewczyna z cyckami na wierzchu ale okej... Donatan i Cleo zaprezentowali Polskę należycie, nie udało się być na "pudle" ale wstydu na pewno nie było :))

Szwajcaria:


Zastanawiam się nad koncepcją Eurowizji. Czy chodzi tutaj o kraj czy o piosenkę? Tak piję tutaj do gwizdów i buczenia na Rosjanki. Uważam, że takie zachowanie po ich występie było niewłaściwe. Wiem, że wszechmogący Putin robi na Ukrainie i w na całym świecie co mu się żywnie podoba, ale co temu są winne dwie dziewczyny, które w paszporcie wpisane Russia. Podczas podawania wyników nie dziwię się, bo to co robią te po rosyjskie kraje to jest propaganda i przyznawanie sobie pkt na wzajem. Ale w tym wypadku gwizdy pokazują sprzeciw przeciwko postępowaniu Rosji jako kraju. Eurowizja ma być świętem muzyki, a nie polityki. Osobiście poczułam się nie fajnie.

Malta:

 Jest jeden fakt co łączy te trzy piosenki: są one pozytywne. Większość zaprezentowanych utworów, to były po prostu smęty. Jedna ładniejsze drugie nie, ale jednak smutne albo bez większego wyrazu.

Rosja:

Żeby nie było tak męsko, to nawiążę tez do Ukrainy u Rosji. Te piosenki też wbiły mi się w pamięć, ale jednak nie porwały aż tak.
Nie wiem dokładnie co ma symbolizować facet udający chomika w kołowrotku :)

Ukraina:

Są to moje opinie. Są to piosenki które mi się spodobały. Jest to tylko moja obserwacja po jednokrotnym odsłuchaniu ich wczoraj. Nie znam ich tekstu i tłumaczenia.
Jednak brakuje mi jakiś akcentów narodowych. Moim zdaniem jeśli jest to konkurs na najlepszą piosenkę, wybraną ze wszystkich krajów Europy to powinno być coś charakterystycznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz