czwartek, 14 maja 2015

Tęczowy świat, tęczowe życie

 Tęczowy świat, a może po prostu deszczowa pora? Zależy od interpretacji.
W każdym razie (jeśli założymy że Bóg stworzył świat) to akurat ten aspekt fizyki mu się udał, a mianowicie tęcza. Ostatnio dość częsty gość na niebie, tak samo jak słońce i deszczowe chmury.
Jedno mnie dzisiaj rozczuliło. Niby XXI wiek, komórki, telefony, tablety i inne technologie, a po wejściu do domu słyszę krzyk za oknem (tak, mieszkam na 2 piętrze): PATRZ PATRZ, ALE TĘCZA!!! W każdym momencie można wygooglować sobie tęcze w najdalszym zakątku świata, ale jednak ta "własna" we własnym mieście nadal budzi zachwyt.


Szczególnie gdy zatacza pełny łuk.
Z życiem jak z pogodą, żeby była tęcza musi pierw być deszcz.
Ostatnio deszczu był nadmiar. Dzisiaj była nieudana poprawka egzaminu z matmy. Nie poszło mi najlepiej, ale kiedy ja siedzę i zamartwiam się moją sytuacja na uczelni, inni mają taki sam problem, a mimo to zamiast siedzieć i się zadręczać myślą tylko nad kolejna imprezą.


Do tego wracałam pociągiem z kobitką, studentką 5 roku, pisząca pracę magisterską. To była kolejna z tych osób, która potrafi rozmawiać przez telefon całą drogę z Gdańska do Tczewa. Żaliła się komuś przez telefon, że nie może napisać pracy i że nie zdąży jej obronić do końca czerwca. To było dość kompromitujące. Każdemu mogą zdarzyć się łzy. Jednak żalenie się tak przy wszystkich nie jest na miejscu. 
Ale co najgorsze, przecież ja robię to samo. 


W moim przypadku jest to kwestia stawiania wyżej opinie ludzi z mojego otoczenia niż mojej. Wszyscy mają wizję na moje życie i na mnie, ale w tym wszystkim ginę gdzieś ja. Ciężko odnaleźć swoje miejsce w życiu, kiedy jest się ciągle popychanym.
Czekając 1,5 godziny na pociąg (tak moje kochane pkp) wylądowałam w empiku, a tak przywitała mnie sterta książek B. Pawlikowskiej m.in. o tym jak być szczęśliwym. Nie dziwię się, że te książki mają tak dobra sprzedaż. Tak wiele osób (a szczególnie kobiet) czuje się gdzieś uwięzionych i nieszczęśliwych z rzeczywistości w jakiej się znajduje. Te książki spełniają rolę dobrej przyjaciółki, która w pełni Ciebie rozumie i jeszcze daje rady, które Ci pomogą.


1 komentarz: