środa, 29 stycznia 2014

piosenki, które mają przekaz

Ostatnio dość często telewizja prowadza mnie w stan złości i irytacji. Wkurza mnie, że w kółko wałkowane są te same tematy. Znajdują jedna sensacje jest na czasie przez tydzień góra dwa a potem znika i ślad po niej zanika.
Matki-zabójczyni własnych dzieci
Księża pedofile
Pijani kierowcy
Błędy w szpitalach położniczysz
Trynkiewicz
Rewolucja na Ukrainie
Sprawy ważne, ale czy wszystko musi się kręcić wokół jednego? To wprowadza ludzi w obłęd, skoro z każdej strony są bombardowani taką ilością informacji, spekulacja na jeden tylko temat.

Post miał być zupełnie o czymś innym, ale okej. Mianowicie dzisiaj usłyszałam o piosence napisanej/stworzonej w geście solidarności z Ukraińcami walczącymi i przyszłość dla siebie i swoich dzieci.


Czy to ma jakiś sens? Co taka piosenka może zmienić? Czy przemówi ona do polaków, których (tak mi się wydaje) średnio interesuje sytuacja jaka tam panuje. Też nie mam pewności czy to co przedstawiane jest nam, ludziom z dala od tych wydarzeń jest adekwatne do tego co dzieje się tam na miejscu? Na ile można wierzyć przekazom? Fakt, ostatnimi czasy zwątpiłam z nie omylność mediów.


Kolejna piosenka o podobnej tematyce. Mam wrażenie że napisana na kolanie na potrzebę chwili, bo teraz ma czas się sprzedać. Przekaz trafia do mnie całkowicie, tylko otaczające go dźwięki już niestety nie. Przemoc jest wszędzie i czyni z nas bydło, nieczułe na takie zdarzenia.
Swoją drogą dzięki piosenkom, przynajmniej ja zapamiętuję ważne fakty. Do piosenek wracam dużo częściej niż do dawnych wydarzeń. Pamięć o ludziach zostaje wiecznie żywa. Takich przykładów jest cała masa.
24.11.94
Pokonamy fale 
Moja i Twoja nadzieja
Ballada o Janku Wiśniewskim
Czarna sobota
Pamiętam jak kiedyś marzyłam, żeby ktoś napisał dla mnie piosenkę. Piosenki są nieśmiertelne, nie to co ulotne wspomnienia. Może dlatego tak ciągnie mnie do zdjęć i tradycyjnych listów. Bo są stałe, niezmienne, nie to co elektronika. jednego dnia jest, drugiego już nie, a trzeciego nikt już o tym nie pamięta, bo powstało coś zupełnie nowego.


2 komentarze:

  1. Masz w zupełności rację ; ) Tez jestem takiego zdania .
    Zapraszam do siebie : http://spelniaj-swoje-marzenia.blogspot.com/ Obserwuję ♥ . Pozdrawiam serdecznie ; )

    OdpowiedzUsuń
  2. Media mogłyby się postarać i pokazać jakieś szczęśliwe wydarzenia, których zapewne nie brakuje...

    OdpowiedzUsuń